Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Editor pro simulátor dopravy
Malaník, Michal ; Snášelová, Petra (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit editor křižovatek s grafickým uživatelským rozhraním pro simulátor brněnské dopravy. Jako vstup editoru slouží soubor geografických dat stažený z volně dostupné databáze serveru OpenStreetMap. Ve stažených geografických datech jsou nejprve detekovány křižovatky. Detekce probíhá za pomoci detektoru, který byl také vytvořen v rámci této práce. Editor poté umožňuje editovat křižovatky tak, aby co nejrealističtěji odpovídaly skutečnosti. Tento proces zahrnuje modelování počtu jízdních pruhů, rozmístění různých typů semaforů, také dopravních detektorů a mnoha dalších objektů reálného světa. Editovaná data jsou následně k dispozici ve formě výstupního souboru ve formátu XML a jsou takto poskytnuta simulátoru dopravy.
Návrh ul. Ruská v obci Čelechovice na Hané
Rochovanský, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout varianty pro rekonstrukci ulice Ruská nacházející se v centru obce Čelechovice na Hané. Jedná se o obousměrnou místní komunikaci s označením III/44929. Největší problém shledávám především na křižovatkách ul. Ruské se silnicí III/44930 na jednom konci ulice a silnicí II/449 na konci druhém. Jedná se o křižovatky s rozsáhlou plochou a špatně řešeným nakolmením, které nenutí řidiče při příjezdu na křižovatku zpomalit. V ulici Ruská dále chybí ucelené chodníkové plochy, a tudíž se musí chodci pohybovat po okraji komunikace pro motorová vozidla. Tato bakalářská práce by proto měla přinést možné varianty řešení, pomocí kterých bude možné nejen tyto nedostatky odstranit.
Možnosti vytvoření mračna bodů a síťového modelu místa dopravní nehody z fotografií
Mojžyšek, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je vytvoření mračna bodů a z něj pak vytvoření síťového modelu zvolených křižovatek a jejich aplikace v soudně-inženýrské praxi. V první části práce je popsána metodika sběru dat a postup tvorby mračna bodů a tvorby síťového modelu. Která je následně aplikována na konkrétní křižovatky. Na základě čehož dochází k porovnání modelů a zhodnocení programů pro tvorbu mračna bodů a síťových modelů. Vytvořené modely jsou pak dále užity v soudně-inženýrské praxi k řešení omezeného výhledu na daných křižovatkách.
Výzkum algoritmů pro zpřesnění výpočtu srážek na základě křížení mikrovlnných spojů
Vomočil, Radek ; Mikulášek, Michal (oponent) ; Bubniak, Milan (vedoucí práce)
Přesný výpočet srážek je je i v moderní době oblastí obsahující řadu výzev. Ačkoli se může zdát, že součané technologie pro srážkový odhad jsou dostatečně přesné, v posledních letech se objevují možnosti, jak srážkový odhad dále doplnit a upřesnit, prostřednictvím tzv. oportunistických metod. Tato práce se zabývá vytvořením nového algoritmu pro rozložení srážkové intenzity v rámci měření srážek prostřednictvím sítě mikrovlnných spojů. Teoretická část práce se zabývá možnými způsoby, podle čeho lze algoritmus vytvořit a jakými způsoby lze přistupovat k výpočtu srážek. Praktická část se nejdříve zabývá vytvořením algoritmu pro lineární rozložení srážkové intenzity ve 2D prostoru podél trasy mikrovlnného spoje, na základě vstupního parametru délky intervalu. Následuje vytvoření a implementace algoritmu pro rozložení srážkové intenzity na základě křížení mikrovlnných spojů.
Výzkum algoritmů pro zpřesnění výpočtu srážek na základě křížení mikrovlnných spojů
Vomočil, Radek ; Mikulášek, Michal (oponent) ; Bubniak, Milan (vedoucí práce)
Přesný výpočet srážek je je i v moderní době oblastí obsahující řadu výzev. Ačkoli se může zdát, že součané technologie pro srážkový odhad jsou dostatečně přesné, v posledních letech se objevují možnosti, jak srážkový odhad dále doplnit a upřesnit, prostřednictvím tzv. oportunistických metod. Tato práce se zabývá vytvořením nového algoritmu pro rozložení srážkové intenzity v rámci měření srážek prostřednictvím sítě mikrovlnných spojů. Teoretická část práce se zabývá možnými způsoby, podle čeho lze algoritmus vytvořit a jakými způsoby lze přistupovat k výpočtu srážek. Praktická část se nejdříve zabývá vytvořením algoritmu pro lineární rozložení srážkové intenzity ve 2D prostoru podél trasy mikrovlnného spoje, na základě vstupního parametru délky intervalu. Následuje vytvoření a implementace algoritmu pro rozložení srážkové intenzity na základě křížení mikrovlnných spojů.
Simulace kolapsu dopravní sítě s Petriho sítěmi
Dofek, Ondřej ; Šeda, Miloš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Dopravní zácpy jsou jevem, s nímž se každodenně musí potýkat většina řidičů ve velkých městech. V krajních případech mohou vést ke kolapsu celé dopravní sítě, když je kolona aut čekající před křižovatkou tak dlouhá, že znemožní výjezd z předchozí křižovatky. Tato práce se zabývá simulací tohoto kolapsu dopravní sítě pomocí Petriho sítí, které jsou v posledních letech hojně využívané pro modelování dopravních sítí a jsou posané v teoretické části této práce. V praktické část byla psaná v programovacím jazyce Python. Jednalo se vytvoření knihovny křižovatek a jejich následné propojení a vytvoření sítě za pomoci knihovny PetNetSim. Bylo vytvořeno i uživatelské rozhraní pro simulaci kolapsu dopravní sítě. V tomto modelu byly simulovány některé faktory, které mohou vést ke kolapsu dopravní sítě.
Návrh ul. Ruská v obci Čelechovice na Hané
Rochovanský, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout varianty pro rekonstrukci ulice Ruská nacházející se v centru obce Čelechovice na Hané. Jedná se o obousměrnou místní komunikaci s označením III/44929. Největší problém shledávám především na křižovatkách ul. Ruské se silnicí III/44930 na jednom konci ulice a silnicí II/449 na konci druhém. Jedná se o křižovatky s rozsáhlou plochou a špatně řešeným nakolmením, které nenutí řidiče při příjezdu na křižovatku zpomalit. V ulici Ruská dále chybí ucelené chodníkové plochy, a tudíž se musí chodci pohybovat po okraji komunikace pro motorová vozidla. Tato bakalářská práce by proto měla přinést možné varianty řešení, pomocí kterých bude možné nejen tyto nedostatky odstranit.
Editor pro simulátor dopravy
Malaník, Michal ; Snášelová, Petra (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit editor křižovatek s grafickým uživatelským rozhraním pro simulátor brněnské dopravy. Jako vstup editoru slouží soubor geografických dat stažený z volně dostupné databáze serveru OpenStreetMap. Ve stažených geografických datech jsou nejprve detekovány křižovatky. Detekce probíhá za pomoci detektoru, který byl také vytvořen v rámci této práce. Editor poté umožňuje editovat křižovatky tak, aby co nejrealističtěji odpovídaly skutečnosti. Tento proces zahrnuje modelování počtu jízdních pruhů, rozmístění různých typů semaforů, také dopravních detektorů a mnoha dalších objektů reálného světa. Editovaná data jsou následně k dispozici ve formě výstupního souboru ve formátu XML a jsou takto poskytnuta simulátoru dopravy.
Možnosti vytvoření mračna bodů a síťového modelu místa dopravní nehody z fotografií
Mojžyšek, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je vytvoření mračna bodů a z něj pak vytvoření síťového modelu zvolených křižovatek a jejich aplikace v soudně-inženýrské praxi. V první části práce je popsána metodika sběru dat a postup tvorby mračna bodů a tvorby síťového modelu. Která je následně aplikována na konkrétní křižovatky. Na základě čehož dochází k porovnání modelů a zhodnocení programů pro tvorbu mračna bodů a síťových modelů. Vytvořené modely jsou pak dále užity v soudně-inženýrské praxi k řešení omezeného výhledu na daných křižovatkách.
Myšlenkové průniky filozofie a matematiky
Hlavešová, Ilona ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
The submitted thesis addresses the ideas that are at the intersections of philosophy and mathematics. These intersections have been in the course of the history as follows: Numerical ratios, the concept of infinity, continuum partition, space specification, determinism versus randomness and exploring of the mathematics foundations with an overlap into philosophy. The results herewith presented have been achieved on the basis of the HTF lectures and seminars, available literature, my own knowledge and reasoning. The thesis documents processes of how mathematics stimulated certain philosophical principles and vice versa how mathematics was influenced by philosophical views. Last but not least, there are presented comparisons between philosophic propositions and the current mathematics and physics knowledge in the mentioned intersections.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.